FrågaARKIVÖvrigt06/08/2008

Hur hittar man en lag i originalversionen?

Hej! Jag undrar hur man kan få tag på en lag i sitt originalskick, alltså innan omtryck osv. Det gäller socialtjänstlag 1980:620, men jag vill ha originalversionen och inte de omtryckta versionerna.

Lawline svarar

Hej, ett tips är gå till ett bibliotek som har tillgång till Svensk författningssamling (SFS) i tryckt form. Genom att använda SFS-numret för den gamla socialtjänstlagen (som numera är upphävd och ersatt av en ny socialtjänstlag) kan Du hitta lagen i dess originalskick. 1980 är året då författningen publicerades, och 620 är ordningstalet för författningen det aktuella året. Vänliga hälsningar
Jonas ÖjelidRådgivare