FrågaARKIVÖvrigt24/07/2017

Advokat i Halmstad

Undrar!

Om min sons ex barnens mamma kallar honom till rättegång ,dom har haft delad vårdnad i ca 1 1/2 år

och det har fungerat bra.

När min son kräver ena barnbidraget efter 1år och 4 månader,så blir hon arg och drar in advokat.

Helt plötsligt säger hon att min son är aggressiv att hon är rädd för honom, men ändå kommer hon och

hämtar barnen själv.

Jag hjälper min son att passa barnen i bland på söndagar då han måste åka till jobbet och då skickar hon andra att hämta barnen.

Vet ni någon bra advokat i Halmstad som sysslar med vårdnadstvist.

Tacksam för svar.

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline!

Först och främst vill jag beklaga situationen din son handlat i.

Följer ni länken här nedan kommer ni till advokatsamfundets sökfunktion och de advokatbyråer som angett att de hanterar familjerättsärenden i Halmstad.

https://www.advokatsamfundet.se/Behover-du-advokat/Sok-advokat/Sokresultat/?firstname=&lastname=&companyname=&postalcity=&areaoflaw=3201&country=&spokenlanguage=&sortingcity=6901

Advokater i allmänhet arbetar under strikta riktlinjer från advokatsamfundets regler om god advokatsed. Det är svårt att säga att någon är bättre än de andra, så med tanke på de höga krav som ställs är det upp till er att välja på de sju som är i listan i länken.

Jag önskar er lycka till!

Med vänlig hälsning,

Anonym AnonymRådgivare