Ändringar av brottsbalken

Hej, finns det någonstans där en kan hitta alla ändringar gällande BrB kap 6 Om sexualbrott för att följa ändringarna i kronologisk ordning? Tack på förhand

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

I Regeringskansliets rättsdatabaser är det möjligt att se ändringarna som har gjorts av samtliga kapitel i brottsbalken, den finns här. Det är där möjligt att göra en sökning efter 6 kap. för att se vilka ändringar som är aktuella gällande just det kapitlet.

Här är det även möjligt att gå in på varje enskild paragraf och se ändringar som har gjorts i spalten till höger.

Hoppas att svaret var till hjälp!

Sara NordekvistRådgivare