Ångra telefonabonnemang

Hej!

Jag har i en butik ingått ett avtal om ett abonnemang och en telefon. Telefonen kunde jag börja använda direkt, abonnemanget kan jag börja använda i januari när mitt tidigare abonnemang löper ut. Jag har dock sett att jag kan få bättre täckning där jag bor om jag tecknar ett annat abonnemang. Jag vet att jag inte har ångerrätt då avtalet ingicks i butik, och ang öppet köp står det på kvittot att det inte gäller på produkter med abonnemang.

Går det att skilja mitt köp av telefon från köpet av abonnemanget, så att jag kan ångra mitt abonnemang men ha kvar telefonen?

Lawline svarar

Hej,

Tack för att Du vänder Dig till Lawline med Din fråga. Huruvida telefonen går att skilja från abonnemanget är något som bör framgå av avtalet Du ingick i butiken. Tyvärr är det ingen fråga som kan besvaras utan att granska avtalet. Jag skulle rekommendera Dig att läsa avtalsvillkoren alternativt prata med butikspersonalen eller exempelvis företagets kundtjänst och fråga om det finns någon möjlighet att frånträda abonnemanget men behålla telefonen.

Med vänlig hälsning,

Lawline RådgivareRådgivare