Är bostadsrätt kvarlåtenskap?

Jag och min hustru har för avsikt att skriva testamente. Vi har två barn vardera men inget gemensamt. Vi har en gemensam bostadsrätt och min fråga är om den ingår i begreppet kvarlåtenskap?

Vänligen

Ulf

Lawline svarar

Hej, och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Till kvarlåtenskapen räknas all den egendom som ägs av den avlidne, och därmed även bostadsrätter. Er bostadsrätt kan därmed tas upp i testamentet.

Lycka till!

Med vänlig hälsning,

Lawline RådgivareRådgivare