FrågaAVTALSRÄTTAvtal30/07/2016

Barnförsäkring - betalning

Jag betalar barnförsäkring nu, och jag unrar:ska jag fortsätta betala eller ska jag föra över betalningen på han (min son) .

Han är 21 år och fick jobb nu i sommar.

Mvh Undrar

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du ställer din fråga till oss på Lawline.

-

Barnförsäkringar kan ofta gälla ganska länge, exempelvis räcker vissa tills att personen är 26 år. Ni kan alltså även fortsättningsvis ha samma försäkring om ni önskar. Det kan dock vara värt att kolla upp villkoren och jämföra med en vuxenförsäkring för att se om det är bättre att ta en annan försäkring.

Vem som betalar försäkringen är upp till er att bestämma. Antingen fortsätter du att betala den eller så börjar din son betala den. Det är helt upp till er att bestämma vem av er som betalar.

-

Hoppas att det gav svar på din fundering. Skriv gärna en ny fråga i vårt frågeformulär om det är något som fortfarande är oklart.

Lawline Rådgivare