Bestrida påminnelseavgift

Hej. Jag söker en jurist som kan hjälpa mig att äverklaga en påminnelseavgift på 500kr som gått till KFM och skapat en anmärkning som jag anser är felaktig.

Hjälp hjälp

Med vänlig hälsning,

Lawline svarar

Hej,

Först och främst vill jag tacka dig för att du valt att vända dig till oss på Lawline med din fråga, samt stort tack för att du använt dig av en av Expresstjänsterna!

Det du bör göra är att bestrida fakturan gällande påminnelseavgiften. För att bestrida en faktura kontaktar man den personen/företaget som har ställt ut fakturan. Kronofogdemyndigheten hjälper endast de som ställt ut fakturan att driva in summan om 500 kr och KFM tar alltså inte över rollen som borgenär.

Vår juristbyrå tillhandahåller hjälp med hela processen du har framför dig och kan alltså biträda dig genom hela bestridandet/överklagandet. Önskar du sådan hjälp är du varmt välkommen att kontakta mig på cornelia.najafi@lawline.se så hänvisar jag dig vidare och vi återkommer sedan till dig med en offert.

Vad gäller telefonmötet så når du mig på samma mejladress för att boka in en lämplig tid som passar dig.

Allt gott!

Mvh,

Cornelia NajafiRådgivare