Dokument för särkullbarns arvsavstående

Finns det något dokument som man kan skriva där särkullebarn avsäger sig arvsrätten tills båda är döda ?

Lawline svarar

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det finns inga formkrav för hur detta arvsavstående ska göras, vilket innebär att man muntligen kan säga att man vill avstå sitt arv till förmån för den efterlevande maken. Det är dock givetvis alltid att rekommendera att allt sker skriftligen.

Vi har inga dokument för detta men vi har jurister på kontoret som skulle kunna hjälpa dig att upprätta ett om du känner att du inte vill upprätta det själv.

Vid ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen tillbaka till oss på Lawline!

Vänliga hälsningar,

Ni de KeiserRådgivare