Felaktig parkeringsbot

Hej

jag fick en parkeringböter som inte till hör min bil. Det står något annat både resgistering nr och bilmärke på böten.

skulle jag behöver att betala?

Lawline svarar

Om parkeringsboten inte är utfärdad på din bil är det således heller inte en bot avsedd för dig och din bil. Det låter snarare som att någon annan har av ofog placerat boten felaktigt.

Vänligen,

Martin PerssonRådgivare