Försvunna kontanter ut värdeskåp

Ja tror min affärspartner stulit alla våra kontanter i företaget sen den 24 jan, finns nämligen inga insättningar på vårt företagskonto förutom från kortterminalen! Han säger att de aldrig funnits några kontanter i kassaskåpet där dom anställda lägger dagsavsluten, om de nu stämmer varför har han inte sagt nått på 3 månader? Ja vet ju själv att ja stängt och lagt pengarna där! Pengar försvinner bara inte, vad ska ja ta mig till?

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Om det är så att du misstänker att det pågår ekonomiska oegentligheter med företagets pengar bör du vända dig till polisen, som får påbörja en förundersökning om förskingring eller trolöshet mot huvudman.

Hoppas du fått svar på din fråga.

Med vänliga hälsningar

Lawline RådgivareRådgivare