Fråga om anlitande av jurist

Har fått avslag från fk om livränta. Tänkte överklaga deras beslut men är osäker på hur man går tillväga. Är detta ett fall för en jurist eller ska jag vända mig någon annanstans?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du ställt din fråga till oss på Lawline!

Om du vill ha hjälp med att överklaga försäkringskassans beslut rekommenderar jag dig absolut att vända dig till en jurist. Om du vill ha kontakt med någon av våra jurister på vår juristbyrå kan du enkelt boka tid hos vår juristbyrå genom denna länk. En allmän diskussion med våra jurister på vår juristbyrå om chanserna för dig att få igenom ett överklagande mot försäkringskassans beslut kostar ingenting för dig. Det är först om du vill att våra jurister ska gå vidare med ditt ärende (genom att exempelvis överklaga försäkringskassans beslut eller genom att mer djupgående undersöka dina chanser i att vinna överklagandet) som det börjar kosta pengar (priset gör ni upp om och du kommer aldrig att behöva betala mer pengar än det ni gemensamt kommit överens om).

Med vänlig hälsning

Lawline RådgivareRådgivare