Fråga om betalning för utebliven tid på tatueringsborttagningsstudio

Hejsan!

Jag har bokat en tid för att göra tatuering borttagning. Min tattoering ska kosta 2500 kr per behandling som är ca 20 minuter och jag missade min tid pga buss försenad samt dåligt resplanering från min app. Men jag förstår att det är mitt fel. Jag har fått en faktura från salongen för priset av en behandling 2500 kr. Jag undrar om det är rättvis för mig att betala så här mycket..? Jag trodde det ligga runt 500 kr drabbas.

Tack för hjälpen!

Mvh

Lawline svarar

Hej! Tack för att du ställt din fråga till oss på Lawline!

Då du missat din bokade tid och anledningen till att du missade tiden berodde på att du inte planerade din restid ordentligt är jag dessvärre rädd för att du måste betala hela kostnaden för behandlingstillfället, det vill säga 2 500 kronor. Tatueringsborttagningsföretaget har nämligen kostnader för att bedriva sin verksamhet som de måste betala och om de inte tog betalt för tid som personer uteblev ifrån skulle detta innebära att de i längden inte kan betala dessa kostnader. Du bör med andra ord betala hela summan om 2 500 kr för det uteblivna besöket.

Med vänlig hälsning

Lawline RådgivareRådgivare