FrågaEKONOMIÖvrigt06/01/2018

Fråga om Lawlines priser

Tar ni betalt per tim, ev halvtim, 15min. vad och hur mycket debiteras. (ev fast pris?)

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga.

Lawlines jurister tillämpar den lagreglerade timkostnadsnormen om 1 699 kr per timme (2018) och debiterar för all nedlagd tid i ett ärende. Det betyder att om juristen har lagt ned 45 minuter så debiterar de för dessa 45 minuter. Det händer att andra jurister debiterar för varje påbörjad timme men det gör alltså inte Lawlines jurister.

För vissa typer av uppdrag, till exempel upprättande av avtal eller kravbrev, kan vi ofta erbjuda fast pris. Om du vill ha fast pris så bör du fråga efter det vid den första kontakten. Du kan komma i kontakt med Lawline via länken nedan.

http://lawline.se/boka

Hoppas att svaret var till din hjälp. Har du fler frågor är du välkommen att ställa en ny till Lawline.

Hälsningar
Bartu BugdayliRådgivare