FrågaSKADESTÅNDSRÄTTÖvrigt13/12/2016

Fråga om skadeståndsprocess mot fastighetsägare som har slarvat med halkbekämpning

Hur begär man skadestånd av fastighetsägare som har slarvat med halkbekämpning vilket ledde till att jag halkade omkull och skadade axeln och blev sjukskriven i 2 veckor inget brutet men skador i mjukdelar enligt läkare och sjukgymnast.

Lawline svarar

Hej! Tack för att du ställt din fråga till oss på Lawline!

Skadestånd av fastighetsägaren begär du genom att stämma in fastighetsägaren till domstol. Om du vill kan du få hjälp att göra detta av vår juristbyrå.

Du kan enkelt boka tid hos vår juristbyrå genom denna länk. En allmän diskussion med våra jurister på vår juristbyrå om chanserna för dig att vinna en skadeståndsprocess mot fastighetsägaren kostar ingenting för dig. Det är först om du vill att våra jurister ska gå vidare med ditt ärende (genom att exempelvis skriva en stämningsansökan eller genom att djupare undersöka dina chanser att vinna en skadeståndsprocess mot fastighetsägaren) som det börjar kosta pengar (priset gör ni upp om och du kommer aldrig att behöva betala mer pengar än det ni gemensamt kommit överens om).

Med vänlig hälsning

Lawline RådgivareRådgivare