FrågaSKADESTÅNDSRÄTTÖvrigt06/12/2016

Frågan omfattas ej av Lawlines gratisrådgivning

Hej ! Jag råkade ut för en olycka 16-05-19 när en person öppnade sin bildörr framför mig med ambulanstransport till akuten och var medvetslös ett tag 7stygn och ett 6-7 cm långt ärr, jag funderar på hur stort skadestånd är man berättigad till ?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du ställt din fråga till oss på Lawline!

Dessvärre är det svårt för mig att exakt uppskatta hur mycket skadestånd som kan vara rimligt att kräva och det ingår dessvärre inte heller i Lawlines gratistjänst att göra sådana uppskattningar.

Om du vill ha hjälp med att utforma en stämning mot den aktuella personen som orsakade din skada rekommenderar jag dig därför att kontakta någon av våra jurister på vår juristbyrå. Den första kontakten med en jurist från vår juristbyrå är alltid gratis och kostnader därefter gör du och vår jurist upp om. Du kan enkelt boka tid hos vår juristbyrå genom denna länk.

Med vänlig hälsning

Lawline RådgivareRådgivare