FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt20/08/2017

Hur hittar jag denna HD-dom?

Hej,

Jag letar efter ett mål som jag tror var uppe i HD i mitten på 1970-talet. Det var en arvodestvist. Den kärande partens advokat hette Björn Rosengren och han var anställd på Henning Sjöströms advokatbyrå. Den kärande parten hette "Hahr" i efternamn.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig Lawline!

Jag kunde inte hitta något sådant referat på de databaser jag har tillgång till men du bör kunna få ta på det av HD. Prova att skriva till dem så får du åtminstone reda på hur du kan gå tillväga för att få tag på domen. Klicka här för deras kontaktuppgifter. Det kan vara så att det inte har refererats i NJA och därmed finns den nog bara i deras arkiv men domar är allmänna handlingar så du ska kunna få tag på den.

Tveka inte på att höra av dig till oss igen i framtiden!

Vänliga hälsningar,

Samuel KarlssonRådgivare