FrågaKÖPRÄTTÖvrigt23/02/2018

Hur lång garanti har man?

Hur lång garanti har man på reservdelen vid lagning av hemelektronik?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det är frivilligt att lämna garanti. Eftersom det är frivilligt att lämna garanti så kan garantitiden variera eller inte finnas alls. Om du vill ta reda på om du har garanti på reservdelen, så bör du kolla vad som står i den skriftliga informationen som du har fått i samband med lagningen.

Oavsett om du har garanti eller inte så har du i alla fall en reklamationsrätt (om den inte har utgått).

Vänligen,

Claudia LienertRådgivare