FrågaPROCESSRÄTTDomstol07/03/2018

Hur tar jag reda på uppgifter från min rättegång?

Jag vill kolla upp exakt datum jag blev dömd i hovrätt. Jag tror det är runt 5 år. Hur och var kollar jag upp detta?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det finns en del databaserade register man kan använda för att hitta domar. Dessa publikationer kostar dock pengar. Jag skulle rekommendera dig att kontakta den hovrätt du dömdes i. Beroende på vilken hovrätt det var, kontaktar du den efter att ha hittat kontaktuppgifter här http://www.domstol.se/Sok/?tab=contact.

Har du några fler frågor är du varmt välkommen att återkomma!

Vänligen

Pontus SchenkelRådgivare