FrågaFAMILJERÄTTÖvrigt16/11/2017

Juridisk rådgivning inom familjerätt

Hej! Jag är pappa till min dotter som är 14 år gammal och har haft delad vårdnad med mitt ex. Nu vill inte min dotter bo hos sin mamma längre p.g.a. av olika anledningar och bor hela tiden hos mig. Jag tycker att det har varit bra med delad vårdnad och vill fortsätta med det, men jag kan inte tvinga min dotter att bo hos sin mor emot hennes vilja. Nu tänker modern ta kontakt med en advokat för rådgivning, där hon kommer anklaga mig för olika saker, såsom dåligt faderskap med mera. Vad ska jag göra? Jag känner att jag också vill ha en jurist vid min sida som man kan rådgöra med och som jag eventuellt kan hänvisa till om konflikten blir värre. Vilken typ av specialiserad advokat ska man anlita vid en sådan konflikt?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Vi en sådan konflikt tycker jag att du ska höra av dig till en advokatbyrå som jobbar med familjerätt. Då kan du få hjälp av en advokat/jurist som är specialiserad på familjerätt.

Hoppas du fick svar på din fråga!

Vänligen,

Claudia LienertRådgivare