Kostnad för överklagande

Kostar det att överklaga till förvaltningsrätten?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det enkla svaret är att nej, det kostar inget att överklaga. Det enda du står för vid överklagande till förvaltningsrätt, kammarrätt eller Högsta förvaltningsdomstolen är dina egna kostnader under processen. Du behöver inte betala motpartens kostnader om du förlorar.

Hoppas att det var svar på din fråga!

Vänliga hälsningar

Sanna WetterinRådgivare