FrågaPROCESSRÄTTDomstol12/03/2018

Kräva PostNord på skadestånd

Hejsan

Postnord har skapat mig en massa problem, hur gör man ett skadestånds anspråk mot postNord. finns det någon mall? eller hur kan ni hjälpa mig som företagare?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Vill du framföra ett skadeståndskrav rekommenderar jag att du gör detta direkt mot PostNord och beskriver i ett brev varför du anser att de är skadeståndsskyldiga och med vilket belopp. Skulle de inte betala och du fortfarande anser att de är skadeståndsskyldiga, kan du skicka en stämningsansökan till tingsrätten för att yrka dina krav.

Vill du ha hjälp att utreda frågan närmare och upprätta en stämningsansökan kan du boka tid med en av våra jurister (här).

Har du några fler frågor är du varmt välkommen att återkomma!

Vänligen

Pontus SchenkelRådgivare