FrågaARBETSRÄTTSjuk 31/03/2016

Längd på karensdag

Kan en karensdag vara mer än 8 timmar?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

En karensdag kan vara längre än 8 timmar. Du kan kolla i ditt kollektivavtal om det finns ett sådant på arbetsplatsen, där borde det finnas reglerat. Alternativt kan du läsa ditt anställningsavtal där det också borde stå.

Jag hoppas att det gav dig svar på din fråga, annars får du mer än gärna kommentera här nedanför och fråga på.

Vänligen,

Moa BodinRådgivare