Lawlines betaltjänst

Hej!

Den 19 augusti 2016 Jag och min fru har lämnat in en ansökan till Migrationsverket om uppehållstillstånd för att hon ska komma till Sverige från Iran och efter 9 månader har vi inte hört någonting från Migrationsverket.

Vi har vid 3 olika tillfällen skrivit till Migrationsverket men vi har inte fått något vettigt svar.

Efter 9 månader har inte ärendet tilldelats någon handlägger och Migrationsverket vägrar att svara på våra frågor gällande ansöknings processen.

Kan en advokat via er hjälpa oss? i så fall vad är kostnader för den juridiska hjälpen som ni kan erbjuda?

Tacksamt för svar

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Vår betaltjänst finner du här. Gällande kostnad för den juridiska rådgivningen tillämpas den lagreglerade timkostnadsnormen om 1 677,50 kr per timme (2017). Skicka en beskrivning av ditt ärende i formuläret och våra jurister kommer ta kontakt med dig.

Med många vänliga hälsningar,

Christian PostolovskiRådgivare