FrågaFAMILJERÄTTÖvrigt03/01/2017

Måste pappa med umgängesrätt få godkänt från mamman om flytt?

Om jag skall flytta ihop med min tjej och jag har umgänget med min dotter 80 %. Tjejen bor 500-800 meter ifrån där jag bor nu måste jag ha godkännande av den andra föräldern då. Det påverkar ju inte dotterns avstånd till skola eller avstånd till mamman

Med vänlig hälsning

Lawline svarar

Hej, och tack för din fråga!

Så länge flytten inte påverkar umgänget med din dotter och inte innebär en negativ förändring för henne så ska det inte vara några problem att flytta utan godkännande från mamman.

Med vänliga hälsningar,

Johanna BergvallRådgivare