Omflyttas under upplärningstid?

Om jag har provanställning/upplärningstid på en maskin kan chefen sätta mig på en annan maskin då?

Som jag måste lära mig på en dag, och jag jobbar bara natt alla veckor..

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det finns inget reglerat i lag när det gäller din fråga. Det är upp till vad ni har avtalat tillsammans som avgör. Jag skulle rekommendera dig att du kollar i ditt arbetsavtal eller hör med din chef igen! I andra hand kan du vända dig till det fack som reglerar din bransch, de hjälper säkert gärna till!

Oskar ForsbergRådgivare