FrågaSTRAFFRÄTTÖvrigt04/02/2017

Polisanmälan

Hej om min dotter är efterlyst och har en handräckning på ett akut lvu och är självmordstankar och pojkvännen gömmer henne så polis inte hittar henne.kan jag som mamma polisanmälan honom

Lawline svarar

Hej!

Om din dotter är efterlyst så är det en god idé att meddela polisen allt ni tror kan hjälpa polisen i deras försök att hitta henne. Det går bra att ta kontakt med polisen via deras telefonnummer 114 114 (utan riktnummer).

Polisen kan hjälpa er att upprätta en polisanmälan om de bedömer att det är aktuellt.

Jag önskar er lycka till,

Vänligen,

Olle Hansen ÖlmedalRådgivare