Sexuellt utnyttjande

Hej! Jag är uppväxt under skräck o stress. Pappa misshandlade mamma o ville få oss ut från landet. Granne som drog ner mig i källaren jag var 3 år. Han var våldsam mot mamma också. Anmälningar från dagis gjordes då de märkt stora förändringar hos mig. Rädd för män. Ville ej hem skakade. Tystnade o tappade tron på mig själv, ingen vuxen pratade med mig. Var livrädd hela tiden. Fick talproblem stammade mkt o var sjuk mkt.hade barnavårdscentral den ena mindre elak än den andra.vid möte med socialnämnden frågar de mig vad jag vill att ska göras med denna man, svarade lugnt som 3.5 år: stoppa i en soptunna o stänga locket. Visade stark oro över mamma.står klart att åtgärd bör ske omg Annars riskerar jag att få skador i framtiden vilket jag har.anorexi redan på dagis kände jag mig fet. Panik ångest. Olika missbruk. Hepatit c kronisk. Arbetar ej. Ångest.blev lämnad av de viktigaste i mitt liv mkt tidigt så har " borderline" kan ej hantera känslor. O min kropp kan jag stänga av helt.cirkulationsplats svikt som 12 åring. Vätske balansen dålig. 30 % urkalkat skelett efter jag haft anorexi o vägt 29 kg. Idag får jag ej benz mot panik ångest, jag har ingen sund syn sätt på min kropp och män finns ingen respekt för. Misstanke stark på adhd. Manodepressiv. Men hamnar mellan stolarna då jag hamnat i ett själv medicinera de av amfetamin, min stamning försvann o jag kunde få ett lugn i själen o orka överleva dagen. Blivit sexuellt utnyttjad

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga. Det framgår av frågan att du blivit sexuellt utnyttjad. Sexuellt utnyttjande av en person som är i beroendeställning är ett brott. Därför rekommenderar jag att du gör en polisanmälan mot den som har utnyttjat dig sexuellt. Lawline hanterar i nuläget inte ärenden inom straffrätt. Däremot är du välkommen att ringa Lawlines telefonrådgivning för att få råd om hur du kan komma vidare med ditt ärende. Telefonnumret är 08-533 300 04 och telefonrådgivningen har öppet måndag–fredag kl. 10.00–16.00. För stöd och råd kan du även kontakta Brottsofferjouren, http://www.brottsofferjouren.se/

Jenny HedinRådgivare