Skrivande av brev för omprövning hos försäkringskassan

Omprövning av beslut om underhållsstöd!

Hej jag undrar om Ni kan hjälpa mig med formuleringen till ett brev till försäkringskassan.Jag har gått hemma med barnen medans min exsambo har skaffat sig en utbildning och har jobbat.Han har i dagsläget två jobb och tjänar bra. Jag känner att det är väldigt orättvist att jag skall betala för barnen när jag nu lever på studiemedel medans jag utbildar mig. Vi har flera barn tillsammans, vart fyra av dem bor hos honom. Det blir dyrt att betala för alla fyra barnen, när jag inte har någon ekonomi till det just nu.Hur kan jag bäst formulera mitt brev? Tack på förhand!

Lawline svarar

Hej! Tack för att du ställt din fråga till oss på Lawline!

Dessvärre omfattar inte Lawlines gratisrådgivning skrivande eller formulerande av brev till myndigheter. Om du vill ha hjälp av oss med att skriva ett brev till försäkringskassan måste jag därför hänvisa dig till vår juristbyrå.

Du kan enkelt boka tid hos vår juristbyrå genom denna länk. En allmän diskussion med våra jurister på vår juristbyrå om chanserna för dig att vinna ett omprövningsbeslut om underhållsstöd kostar ingenting för dig. Det är först om du vill att våra jurister ska gå vidare med ditt ärende (genom att exempelvis skriva ett brev till försäkringskassan eller genom att mer djupgående undersöka dina chanser att vinna ett omprövningsbeslut) som det börjar kosta pengar (priset gör ni upp om och du kommer aldrig att behöva betala mer pengar än det ni gemensamt kommit överens om).

Med vänlig hälsning

Lawline RådgivareRådgivare