FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt30/11/2016

Tid mellan tingsrätt- och hovrättsförhandling.

Hej har fått min dom från tingrätten på åtta mån Har nu överklagat detta till hovrätten och även begärt syn på plats eftersom åklagarens bevisning via ett vittne som ser mig på 20till30meters håll pekar ut mig . när jag själv befinner mig på andra sidan stan och äter lunch när brottet begås med min sambo . har varit vid brottsplatsen efteråt och spelat in fyra video filmer och tingrätten godtog dessa och titta på dom. Sen har inte åklagaren överklagat min dom .hur lång tid ska man behöva vänta på ny förhandling

Lawline svarar

Hej och tack för att du valt att vända dig till Lawline!

Jag tolkar det som att det enda du undrar över är när rättegången i hovrätten hålls. Om det är en felaktig tolkning ber jag dig att skicka in din fråga igen.

Din fråga har kommit upp förut och jag rekommenderar att du läser det svar som finns i följande länk: http://lawline.se/answers/11072.

Mikael JonassonRådgivare