Tillägg till testamente

Hej.

Jag skrev ett testamente för några år sedan.

Kan jag idag skriva : "Tillägg till testamente daterad ---------" eller måste allt skrivas om inklusive

tillägget ?

Med vänliga hälsningar

Kjell Petersen von Fyren

Löddeköpinge

kjellgulli1@hotmail.se

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga!

Det går bra att skriva ett tillägg till ditt befintliga testamente genom en ny handling, som du beskriver ovan. Det är viktigt att den nya handlingen uppfyller formkraven för ett testamente (skriftligt med två samtidigt närvarande vittnens underskrift). För att inte tillägget ska tolkas som en återkallelse av det befintliga testamentet rekommenderar jag dig att skriva att det fortfarande är din önskan att det gamla testamentet ska gälla i övriga delar som inte rör tillägget.

Jag hoppas detta var svaret på din fråga!

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare