Uppsägning av arbetstagaren

Jobbar som specialistsköterska nu sjukskriven på grund av utbrändhet.kan jag säga upp min anställning under min sjukskrivning,

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Anställningen kan sägas upp av både dig själv och av arbetsgivaren. Du kan själv säga upp din anställning när du vill utan att ange något skäl. För mer info, se http://www.unionen.se/rad-och-stod/om-uppsagning

Du är varmt välkommen att höra av dig till oss igen, på telefon: 08-533 300 04 mellan måndag och onsdag kl. 10:00-16:00 eller via mail på info@lawline.se.

Lawline RådgivareRådgivare