Vad göra vid felaktig faktura?

Jag har fått en faktura på tre stycken ridlektioner som min dotter inte tagit men som de hävdar avser oss, är jag skyldig att betala

Lawline svarar

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det är omöjligt att säga om du är skyldig att betala eller inte. Om det är så att du inte har köpt/tagit dessa ridlektioner eller avbokat ridlektionerna i tid och gjort rätt för dig så borde du inte vara skyldiga att betala. Dock finns det för lite information i frågan för att kunna göra en vidare utredning. Det du måste göra i detta skede är att bestrida fakturorna och sedan är det upp till ridskolan om de vill ta det vidare till exempelvis Kronofogdemyndigheten eller domstol. Här kan du se ett exempel på hur man kan utforma ett bestridande av en faktura som man anser felaktig.

Hoppas att du känner att du har fått svar på din fråga. Vid ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen tillbaka till oss på Lawline!

Vänliga hälsningar,

Ni de KeiserRådgivare