Vara köpt över internet har inte levererats

Om man köper något på Internet och betalar och inte får varan hur går man vidare?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

För att snabbt sammanfatta ditt ärende så har du enligt lag en rad olika möjliga åtgärder att ta till för att komma rätta med problemet. Dessa är att ångra köpet vilket följer av ångerrätten enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler samt rätten att utkräva leverans, rätten att häva köpet eller kräva skadestånd enligt konsumentköplagen.

Vi har besvarat en fråga av denna typ tidigare på Lawline och du är varmt välkommen att trycka på länken nedan för att se svaret på den frågan och därmed få ett mer detaljerat svar om vad lagen säger.

http://lawline.se/answers/forsenad-leverans-av-vara-kopt-over-internet

Med vänlig hälsning,

Lawline RådgivareRådgivare