FrågaPROCESSRÄTTDomstol07/03/2016

Yrkandet lämnas utan bifall.

Hej

Fick ett beslut gällande ett konkursmål där gäldenären inte betalat ut min lön. På beslutet står det

Beslut: yrkandet lämnas utan bifall.

Jag förstår inte vad detta betyder? Innebär det att jag inte kommer att få mina pengar?

Lawline svarar

Att ett yrkande lämnas utan bifall innebär ett avslag. Om det är du som har yrkat, det vill säga begärt, en utbetalning av innestående lön - då har alltså denna begäran avslagits, utbetalningen kommer inte ske.

Vänligen,

Martin PerssonRådgivare