Äktenskapsförord - Internationellt förhållande

Hej Ska gifta mig i Thailand med en thailänska vill skriva äktenskapförord här i Sverige behövs personbevis även för henne? Hon är ej skriven i Sverige inget svensk personnummer eller räcker hennes thailänska id uppgifter?

Lawline svarar

Hej! Det går bra att använda sig av födelsedatumet och identitetshandling från Thailand alternativt passet. I äktenskapsförordet bör ni avtala om vilket lands regler som skall gälla för era förmögenhetsförhållanden, annars gäller lagen i den stat där ni efter giftermålet bosätter er, 4 § Lagen om internationella frågor rörande makars och sambors förmögenhetsförhållanden (https://lagen.nu/1990:272) Med vänlig hälsning
Carina PerssonRådgivare