Särkullsbarn fått ut sin arvslott

Arvsskifte, fråga, skall särkullbarn "X" ha del av försäljningen av lösöret? Alltså efter att även styvförälder gått bort. X har fått sin arvslott och värdestegring. X har också hämtat sitt efter den biologiska föräldern.

Lawline svarar

Hej, Som jag förstår det så har X fått ut hela sin arvslott efter sin förälder. Detta innebär då att X inte har rätt att ärva någonting efter X:s förälders make/maka gått bort. Vänligen,
Bo OlssonRådgivare