Störningar i boende

Hejsan jag får en uppmaning att sluta slå med ytterdörren morgon och kväll sent av fastighetsägaren en hyresgäst har anmält mig att jag gör så. ja känner inte igen detta problemet och frågar mina närmaste rannar omde hört någon dörr slå så rutor skallras eller de störts ig på mig 5 rannar har inget hört ja bestrider anklagelserna och får du veta att hyresgästen kontaktat mig 2 ggr och framfört klagomål och ja har då bättrat mig tillfälligt Ja har aldrig fått några klagomål av nåon hyresäst inte muntlien eller skriflig fastighetsägaren verkar inte vilja driva min syn på att ja är offret eller att någon grovt mistar sig hur ör ja för att få upprättelse och klagan bortplockad!

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga! Vid problem med grannar skall man först och främst kontakta grannen och hyresvärden och försöka reda ut problemet på det sättet. Det kan annars vara en god idé att kontakta hyresgästföreningen om du är medlem där. De kan hjälpa dig med råd och tips. Om inget av detta hjälper får du ta kontakt med hyresnämnden där du bor som kan hjälpa dig att medla i tvisten. Hoppas mitt svar har hjälpt dig!
Kerstin EifrémRådgivare