FrågaEKONOMIÖvrigt14/09/2006

Skuldsatt

Jag har massa skulder blivit varslad från jobbet jobbar nu men ingen fast anställning har massa betalningsanmärkningar.. får inget lån så att jag kan lösa alla skulder... vad ska jag göra måste finnas nån som kan hjälpa mig... jag betalar av en skuld så kmmer nästa håller hela tiden på så.. jag orkar inte längre min fru grälar varje varje dag med mig tack vare detta måste finnas nån det kommer folk o knackar dörr från kronofogden.. min yresvärd vill vräka mig hjälp mig

Lawline svarar

Hej, eftersom du är i en väldigt besvärlig ekonomisk situation råder jag dig att själv kontakta kronofogdemyndigheten. Om dina ekonomiska problem är långvariga och dina skulder hela tiden överstiger dina inkomster och du därmed inte kan betala kan det vara aktuellt att göra en så kallad "skuldsanering". Då jag inte har någon information om dina skulder, hur gamla de är osv så kan jag inte avgöra om detta kan bli aktuellt. Detta kan dock kronofogdemyndigheten svara på. En skuldsanering innebär att du tillsammans med kronofogdemyndigheten lägger upp en betalningsplan för att du ska kunna bli skuldfri. Läs mer på kronofogdemyndighetens hemsida www.kronofogden.se eller ring 0771-73 73 00, de har telefontid måndag till fredag 8-18. Jag hoppas att det löser sig för dig och du är alltid välkommen att återkomma om du har ytterliggare frågor. Med vänliga hälsningar
Cornelia SvenssonRådgivare