FrågaARBETSRÄTTÖvrigt 01/10/2006

Får jag dra av tid för lunchen?

Om man på sin lunchrast måste koppla den fasta telefonen till en mobil för att kunna bli nådd hela tiden, ska man då dra av tid för lunch????

Lawline svarar

Hej! Jag råder dig att diskutera detta med din arbetsgivare, vad är praxis på din arbetsplats? Brukar man få betalt för detta på din arbetsplats eller på andra arbetsplatser i samma bransch? Känner du dig diskriminerad kan du eventuellt be din fackförening om stöd inför förhandlingarna.
Rådgivare