FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt20/02/2007

SOU 2005:34

2005 Lade en statlig utredning fram en del förslag som skulle göra det möjligt att begränsa rätten till ekonomiskt bistånd(socialbidrag) för medborgare från ett annat EU-land som kommer till sverige för att söka arbete. Var hittar jag just den utredningen?

Lawline svarar

Hej! Utredningen du söker heter SOU 2005:34 - Socialtjänsten och den fria rörligheten. Lättast hittar du den genom att gå in på Regeringens hemsida (http://www.regeringen.se). Där klickar du på en blå länk som heter "Publikationer" (högst upp på sidan). Sedan söker du bara på SOU 2005:34 och klickar på "Socialtjänsten och den fria rörligheten" så får du upp utredningen i pdf-format. (Du måste alltså ha laddat ner gratisprogrammet Adobe Reader. Finns en länk för nedladdning under "Publikationer") Lycka till! Med vänlig hälsning
Marie HedelinRådgivare