FrågaASSOCIATIONSRÄTTBolag19/02/2007

Registrerade bolag i USA

Hur kan jag kolla om ett bolag är registrerat i USA?

Finns det någon hemsida?

Lawline svarar

I USA registreras bolag individuellt i varje stat och inte federalt. Därför finns det, mig veterligen, inget komplett register som täcker alla stater. Den stat som de allra flesta bolag är registrerade i heter Delaware och det beror på att det är den stat i USA som har de mest förmånliga villkoren. För att söka efter registrerade företag navigerar du dig till ”Department of State: Division of Corporations” i varje stat.

I Delaware kan du söka efter registrerade företag på adressen https://sos-res.state.de.us/tin/EntitySearch.jsp

Med vänlig hälsning,

Gabriel WestinRådgivare