FrågaEKONOMIÖvrigt20/03/2007

Ekonomisk rådgivning

Hej! hur gör man om man behöver ekonomisk rådgivning? Mina föräldrar (ej pensionärer) behöver desperat någon som hjälper dem att göra en budget, se över deras utgifter osv. //rebecca

Lawline svarar

Hej. I flertalet kommuner finns det kommunala inträttningar som hjälper personer med ekonomiska problem med råd o.dyl. Detta stöd omfattar i regel personer som har stora skulder. Om problemen inte är allvarliga kan man höra med sin bank, ofta finns där någon som har en djupare kunskap om privatekonomi. Är dina föräldrar kunder i banken hjälper de säkert till. Mvh
Ola DavidssonRådgivare