FrågaSKATTERÄTTÖvrigt18/03/2007

Skattejämkning vid sommarjobb

hur mycket pengar måste man tjäna för att behöva betala skatt, om man tex sommarjobbar?

Lawline svarar

Hej, Du får för tillfället tjäna 17100:-, detta ändras dock från år till år beroende på vad det aktuella prisbasbeloppet är. All information om hur man går tillväga för att inte betala skatt på denna inkomst finns på skatteverkets hemsida se http://www.skatteverket.se/blanketterbroschyrer/broschyr/info/430.4.39f16f103821c58f680007817.html . Vänliga hälsningar
Cornelia SvenssonRådgivare