FrågaKOMMERSIELL RÄTTÖvrigt06/03/2007

Lagligt registrera bolag i England?

Jag har en fråga angående bolagsregistrering. Är det helt legit att starta ett engelskt aktiebolag? Stämmer de uppgifter som publiceras på http://www.bolagsregistrering.se/?

Lawline svarar

Hej. Både Sverige och Storbritannien är som bekant medlemsstater i EU. En av huvudprinciperna för denna gemenskap är fri rörlighet för varor, tjänster, personer och kapital. För att möjliggöra detta erkänner medlemsstaterna varandras bolagsformer fullt ut. Att registrera ett bolag i England är således fullt lagligt såvida de svenska och engelska skattereglerna följs. Uppgifterna på den angiva hemsidan är ej något vi kan ansvara för. Med vänlig hälsning
Rådgivare