FrågaARBETSRÄTTÖvrigt 28/05/2007

Skyldighet att anmäla arbete till arbetsförmedlingen

Hej! Alla lediga arbeten skall anmälas till den offentliga arbetsförmedlingen, vad jag vet. Är den lagen ändrad? Jag har för mig att regeringen föreslog riksdagen en ändring? Vad gäller? Jag är Tacksam för svar: vänligen

Lawline svarar

Hej! Lagen är alltjämnt gällande och fins att läsa http://lagen.nu/1976:157 . Den gäller inte alla arbeten men för de allra flesta. Det bör dock poängteras att lagen inte upprätthålls i någon stor utsträckning. Även utan insikt i hur det går för riksdag och regering i frågan kan nog också antas att en ändring är på väg. Med vänliga hälsningar
Gustaf LidegranRådgivare