FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt03/11/2007

Beviskrav vid fortkörning

Hej. jag blev stoppad av polis på en 50-väg o invinkad på en sidogata, polisen sa jag skulle vänta där, efter 10-15 min kom polisen fram o sa att det gick lite för fort, du körde i 61km, jag ville se något papper el. foto eller något som visade att jag kört för fort, men det kunde han inte. Jag nekade o nu har jag fått en kallelse till tingsrätten. kan jag bli dömd för det??

Lawline svarar

Filip Skoglund har besvarat en liknande fråga. Jag hänvisar därför till hans svar, som du hittar http://www.lawline.se/besvaradfraga.php?id=13352 Bästa hälsningar,
Lawline RådgivareRådgivare