FrågaARKIVÖvrigt09/03/2006

Vad skall man tänka på till tentaplugget

Jag skall skriva en tenta i Juridisk Översiktskurs 10 p inom ett par veckor. Har ni några tips på hur jag skall lägga upp studerandet och taktiken inför tentan? Det är min första stora salstenta så det känns lite ovisst. Ni kanske vet om det finns sammanfattningar om varje rätt någonstans ute på nätet , som man kan ladda ned och plugga ifrån?

Lawline svarar

Hej! Hur man skall plugga till en tenta är självklart väldigt individuellt varför det kan vara svårt att svara på detta. Jag brukar se till att ha läst alla böckerna åtmindstone en gång innan tentaplugget. Under tentaplugget brukar ex-tentor och anteckningar vara bra att plugga på och kolla upp saker man inte har koll på i böckerna. En sammanfattning på lagarna tror jag inte finns utan du får läsa böckerna. Hoppas det går bra på tentan Mvh
Fredrik JorstadiusRådgivare