FrågaARKIVÖvrigt08/03/2006

Var kan man hitta och söka på rättsfall?

Tja! Var kan man hitta rättsfall och finns det något ställe där man kan söka på rättsfall? MVH/ Carl-Johan

Lawline svarar

Hej! Ett bra ställe att hitta och söka på rättsfall är rättsbanken som är en tjänst som tillhandahålls av InfoTorg. Även på Karnov Plus kan du hitta rättsfall. Dessa är dock betaltjänster. www.lagrummet.se är den offentliga förvaltningens gemensamma webbplats för svensk rättsinformation där du också kan hitta och söka på rättsfall om du klickar på "svensk rättspraxis".
Christina WeilanderRådgivare