FrågaARKIVÖvrigt27/02/2009

lawline besvarar inte skolfrågor

Hej.. Jag undrar hur en rättsutredning ser ut. Har ni någon man kan få se på? Jag ska i framtiden göra en i skolan och skulle vilje se en innan. Den vi ska göra handlar om misshandel och narkotikabrott. tacksam för hjälp mvh Jessica

Lawline svarar

Dessvärre besvarar lawline inte skolfrågor. Men de källor jag tycker du bör titta på är lagar (+ andra författningar), praxis(rättsfall), doktrin(juridisk litteratur på ämnet. det finns brottsbalkkommentarer som du säkert kan låna hos en snäll brottsmålsadvokat. och i dessa hittar du det viktigaste på de områden som du beskrev lycka till!
Klas EklundRådgivare