FrågaARKIVÖvrigt22/11/2009

Definitionen av lös egendom

Eftersom det inte står i lagtexten vad en lös sak är angående konsumentköplagen så undrar jag vart man kan hitta det någonstans, undrar om ni kunde nämna tre källor, och vilken av dom som har störst dignitet.

Lawline svarar

Lös egendom är allt som inte är fast egendom. Definitionen på fast egendom hittar du i Jordabalken 1 kap. 1 §. Lös egendom definieras således negativt. Tre olika källor är: Lag Praxis Doktrin Jag skulle säga att de står i ordning. Med vänlig hälsning
Daniela PantoRådgivare